Fjord Line reconstruiește nave GNL pentru a rezolva impactul crizei energetice.
Fjord Line a decis să reconstruiască cele două nave GNL MS Stavangerfjord și MS Bergensfjord, trecând de la motoare GNL cu un singur combustibil la motoare dual GNL/MGO. După doi ani de pandemie mondială și de restricții de călătorie impuse de guvern, Fjord Line a avut în 2022 cel mai bun sezon de vârf din istorie din punct de vedere al veniturilor.
Din păcate, creșterile costurilor combustibilului GNL (gaz natural lichefiat) au dus la o situație financiară nesustenabilă pentru Fjord Line. Criza energetică, cauzată de invazia rusă în Ucraina, a dus la o volatilitate extraordinară și la creșteri semnificative ale prețului GNL - iar creșterile de preț au fost mult mai mari decât în cazul surselor de energie tradiționale și mai puțin sustenabile pe mare. În plus, Fjord Line nu primește niciun ajutor financiar guvernamental pentru energie.
Acest lucru a dus la o creștere dramatică a costurilor energetice pentru cele două nave operate cu GNL ale Fjord Line, cu mult peste un nivel sustenabil din punct de vedere financiar. De la începutul toamnei, plecările navelor GNL de la Vestlandet din Norvegia, Danemarca și Langesund din Norvegia au fost reduse, iar timpul de traversare a fost mărit. Bineînțeles, acesta nu este modul în care Fjord Line intenționează să opereze rutele noastre și nici oferta dorită pentru clienți. Cu toate acestea, ajustările la operațiunile noastre pe rute au fost necesare ca urmare a costurilor extraordinar de ridicate ale combustibilului, în special ale GNL.
În plus, am depus eforturi uriașe pentru a dezvolta și evalua alternative pe termen lung care să permită revenirea la funcționarea normală pe rutele dintre Vestlandet din Norvegia și Danemarca și pe ruta dintre Langesund și Hirtshals. Fjord Line a decis acum să reconstruiască cele două nave GNL MS Stavangerfjord și MS Bergensfjord, trecând de la motoare GNL cu un singur combustibil la motoare dual GNL/MGO în primăvara anului 2023.
Conversia motoarelor permite celor două nave GNL să treacă de la GNL la MGO (gaze petroliere marine), ceea ce va asigura o funcționare sustenabilă din punct de vedere financiar până la normalizarea nivelului prețului GNL. Fjord Line este un pionier în exploatarea navelor GNL, iar navele noastre GNL premiate au avut cea mai inovatoare și durabilă soluție de combustibil atunci când au fost lansate în exploatare în 2013 și 2014. Suntem întristați de necesitatea conversiei către utilizarea MGO, în ciuda faptului că motorina marină are emisii de sulf semnificativ reduse față de combustibii tradiționali, cum ar fi HFO (păcura grea). Cu toate acestea, conversia este esențială pentru a ne menține oferta pentru clienți, pentru a asigura siguranța locurilor de muncă și pentru a asigura dezvoltarea continuă a Fjord Line, a declarat directorul general, Brian Thorsted Hansen. Reconstrucția navelor GNL va începe în ianuarie 2023 cu reconstrucția navei MS Stavangerfjord și va fi finalizată până la sfârșitul lunii mai 2023.
MS Bergensfjord va fi reconstruită în perioada februarie - mijlocul lunii iunie 2023.
Rutele afectate de reconstrucție sunt Bergen - Stavanger - Hirtshals și Hirtshals - Langesund.
Celelalte rute ale Fjord Line, Sandefjord - Strömstad și Kristiansand - Hirtshals, nu sunt afectate de modificări și vor funcționa în mod normal.
Navele sunt în curs de reconstrucție la șantierul Fosen, iar motoarele vor fi livrate de Wärtsilä. Fjord Line a încheiat o refinanțare ca parte a reconstrucției celor două nave din cauza actualei crize energetice, o refinanțare în cadrul căreia proprietarii și creditorii noștri au asigurat împreună dezvoltarea continuă a poziției robuste a Fjord Line.
În timpul pandemiei COVID-19 și al crizei energetice, proprietarii au contribuit cu un nou capital în valoare de 500 de milioane NOK la Fjord Line.
Pe durata conversiei, Fjord Line va investi în angajații săi prin dezvoltarea continuă a competențelor pentru a ne asigura o bază solidă și o creștere, și așteptăm cu nerăbdare să ne primim pasagerii și clienții de marfă înapoi pe navele noastre atunci când procesul de reconstrucție va fi finalizat.
Fjord Line este lider în tranziția ecologică și este singura companie de transport maritim norvegiană care transportă pasageri și mărfuri, la nivel internațional, pe două nave alimentate cu GNL. Acest lucru permite economii de CO2 de până la 25% și emisii mult reduse de oxizi de sulf și de azot.
Suntem mândri de contribuția noastră la operațiunile comerciale responsabile și de ambițiile noastre de a fi un lider în ceea ce privește operațiunile de feribot durabile și inovatoare.
Director general, Brian Thorsted Hansen
Limbă