Nu știm cum va arăta Marea Britanie nefăcând parte din UE, tot ceea ce știm este ca acest lucru se va întâmpla în decurs de luni de zile de acum încolo, chiar 2 ani posibil. Putem, în schimb să comparam situația cu țării precum Norvegia și să analizăm cum transportatorii și curierii vor fii afectați.
Accesul la SEE( Spațiul Economic European)
Cel mai important punct care va fii negociat și va avea un impact asupra industriei transportului este accesul la SEE. Accesul la SEE oferă Norvegiei dreptul de mișcare liberă la transporturile de marfă și servicii. Acest lucru oferă șansa exportatorilor din Norvegia să vândă în Europa și vice versa dar în anumite cazuri acest lucru nu exclude procesul lung și greu de a întocmi documentele , inclusive procedurile vamale. Aceste documente costă dar în mod normal sunt plătite de către destinatar (persoana care primește marfa) sau expeditor (cel care trimite marfa) și nu de către transportatorul sau curierul care transportă marfa. Cel mai important aspect al acestei negocieri Marei Britanii-UE va fi mișcarea liberă a mărfii și serviciilor pentru ca procesul de a face documentele necesare să nu reprezinte o piedică.
Viteza tranzitului Calais-Dover
Un alt aspect important care reiese din discuțiile legate de Brexit este cum guvernul Francez va parcurge controalele la granița Calais. Strâmtorile Dover, zona maritimă dintre Dover (în Marea Britanie) și Calais (în Franța), acolo unde Eurotunnel, P&O Ferries și DFDS funcționează, este zona responsabilă de aproximativ 70% din toate importurile și exporturile care ies și intră din Marea Britanie. În acest moment guvernul Mariei Britanii și guvernul Francez au o înțelegere prin care controalele poliției vamale din Marea Britanie este făcută la Calais. Așadar, un vehicul care întră în Marea Britanie folosind rutele din Calais va efectua controlul vamal în Franța. În alte țări acest controlul vamal se efectuează la portul la care intri.
Policitienii din Franța au discutat posibilitatea ca Brexitul să reprezinte sfășitul acestui angajament. Operatorii Eurotunnel, DFDS și P&O din strâmtorile din Dover se bazează foarte mult pe rapiditate controlului vamal din Folkestone și Dover (în Marea Britanie) și Calais și Dunkerque (din Franța). Autoritățile din Marea Britanie se vor străduii să mențină statulul curent pentru ca formalitățile vamale să se facă în continuare la Calais.
Cardul European de Asigurări Sociale de Sănătate atunci când călătoriți în Europa.
Importanța acestei negocieri între Marea Britanie și UE va sta în cele mai mici detalii. Ce trebuie reținut este că înțelegerea cu Norvegia este ca cetățenii din UE să aibe access la sistemul de sănătate de stat. Dacă guvernul englez nu va include acest aspect în negocierierile sale acest lucru înseamnă că transportatorii și curierii din Marea Britanie vor trebuii să se bazeze pe asigurarea de sănătate tip business. Cu siguranță, acest tip de asigurarea va ridica considerabil costurile transportului.
Curierii și transportatorii angajând șoferi din UE, non rezidenți în Marea Britanie
UE permite mișcare liberă a forțelor de muncă în Europa. Multe firme din Marea Britanie au angajat șoferi care sunt rezidenți UE, nu din Marea Britanie. Aceasta variantă este vitală în prezentul în care numărul șoferilor rezidenți din Marea Britanie este în continuare scădere. Conform asociației de șoferi din Marea Britanie industria transportului din Marea Britanie a devenit din ce in ce mai dependentă de șoferii din Estul Europei. Nu se știe încă dacă negocierile dintre Marea Britanie și UE va include și dreptul de muncă liberă. Înțelegerea dintre UE și Norvegia include acest drep dar de-a lungul campaniei politice de ieșire din UE s-a pus accent pe un control mai mare asupra migranților.
Costurile Roaming în UE
Înaine de Brexit, UE forța operatorii de telefonie să renunțe la taxele roaming în 2017,
Ce se va întâmpla de acum încolo? În realitate, nimeni nu știe nimic până când nu se va face o întelegere între Marea Britanie și UE, permițând Marei Britanii să beneficieze de serviciile oferite de UE. În realitate, Marea Britanie încă face parte din UE și până când nu o sa mai fie, o să se bucure de beneficiile oferite de UE, inclusiv scăderea costurilor Roaming.
Dacă aveți întrebări despre ce efecte va avea Brexit asupra transportatorilor și curierilor, trimiteți-ne un e-mail.