De la 1 ianuarie 2024, biletele de feribot vor deveni potențial mai scumpe odată cu introducerea sistemului UE de comercializare a certificatelor de emisii (ETS).
Ce este ETS al UE?
Deși UE ETS există de aproape 20 de ani, industria feriboturilor nu a fost supusă până acum legilor sale.
De la 1 ianuarie 2024, feriboturile de marfă cu o greutate mai mare de 5000 GT (tonaj brut) vor fi supuse UE ETS. Acest lucru se va aplica și feriboturilor de pasageri.
Iată ce trebuie să știți despre UE ETS:
1. Operatorii vor primi un certificat anual de emisii de CO2
Operatorii de feriboturi care fac obiectul noii "taxe pe carbon" vor primi suficiente certificate de emisii UE (EUA-uri) pentru a-și acoperi totalul emisiilor anuale.
2. Dar aceste certificate vor fi reduse pe parcurs
În fiecare an, plafonul de emisii va scădea. Orice emisii suplimentare produse peste această limită îi va costa pe operatori. Urmăriți aici costul actual al emisiilor suplimentare de CO2 pe tonă.
EUA-urile se vor reduce în această perioadă cu următoarele:
- Reducerea cu 40% a certificatelor EUA de la 1 ianuarie 2024
- Reducerea cu 70% a certificatelor EUA de la 1 ianuarie 2025
- Reducerea cu 100% a certificatelor EUA de la 1 ianuarie 2026
3. Certificatele pot fi comercializate
Din mai multe motive, unii operatori vor putea să își reducă emisiile pentru a respecta standardele stabilite de UE mai ușor decât alții.
Din acest motiv, certificatele EUA pot fi vândute, cumpărate sau transferate.
Proprietarii de nave pot cumpăra certificate suplimentare (neutilizate) de la alte companii, își pot vinde propriile certificate neutilizate și pot, de asemenea, să transfere orice certificate neutilizate de la un an la altul.
Acest lucru permite scăderea în continuare a numărului total de emisii și, de asemenea, înseamnă că întreprinderile reduc doar emisiile inutile.
De ce se implementează UE ETS pentru transportul maritim?
UE introduce ETS pentru transportul maritim pentru a încuraja proprietarii de nave să își reducă emisiile totale. Cei care nu reușesc să facă acest lucru pot primi sancțiuni sau amenzi mari și, în unele cazuri, se pot confrunta cu o eventuală reținere a navei/-lor lor.
UE ETS va însemna prețuri mai mari la biletele de feribot.
Pe măsură ce UE ETS intră în vigoare pentru industria de transport maritim, vă vom ține la curent cu orice modificări suplimentare. Între timp, echipa noastră de vânzări va continua să vă găsească cele mai bune tarife pentru cursele dumneavoastră.
Rămâneți la curent cu cele mai recente știri din industrie și nu pierdeți nicio actualizare prin înscrierea în lista noastră de corespondență.