Tahografele au evoluat mult de la tradiționalele discuri de hârtie cu cristale analogice. Tahografele digitale actuale constau dintr-un dispozitiv electronic de stocare și un card digital al șoferului, care stochează viteza relevantă și activitatea șoferului la distanță. Următoarea versiune a tahografului, cunoscută sub numele de tahograf "inteligent", va adăuga caracteristici suplimentare pentru înregistrări îmbunătățite ale activității șoferului.
Am scris recent despre importanța tahografelor digitale actuale setate corect pe feriboturi, însă noile tahografe inteligente vor utiliza poziționarea prin satelit a sistemelor GNSS (Global Navigation Satellite System), tehnologia de comunicații pe distanțe scurte și sistemele telematice pentru o mai bună realizare a drumurilor, o parcare mai inteligentă și abilitatea ca operatorii să acceseze de la distanță date relevante.
Tahografele digitale actuale înregistrează un cod de țară introdus manual. Cu toate acestea, tahografele de generație următoare vor înregistra automat locația exactă pe trei puncte (locația de pornire, locația la fiecare trei ore și locația finală), permițând ofițerilor de supraveghere de pe șosea să determine cu ușurință dacă datele tahografului sunt exacte fără să oprească un vehicul care trece.
Dispozitivele tahografice din a patra generație vor putea, de asemenea, să distribuie date cu alte sisteme telematice la bord, astfel încât toate informațiile să poată fi accesate dintr-un singur loc în timp real.
În conformitate cu legislația UE anexa 1C, toate camioanele noi din iunie 2019 vor necesita standarde de tahografe inteligente. Cu toate acestea, se estimează că vehiculele existente trebuie până în 2024 să se asigure că au un dispozitiv inteligent modernizat.
Există, de asemenea, câteva sugestii conform cărora camioanele comerciale ar trebui să respecte regulile de tahograf și orele șoferilor în viitorul nu atât de îndepărtat. Operatorii de transport maritim vor necesita, de asemenea, licențe suplimentare. Este posibil ca vehiculele comerciale sub 2.4 tone și care operează pe piața internă să fie scutite de această nouă hotărâre și se vor aplica numai vehiculelor "închiriate și remunerate" de peste 2,4 tone.
Ce credeți despre tahografele inteligente? Vor ajuta sau vor împiedica operațiunile dumneavoastră de transport? În calitate de operator de utilitate comercială, noul tahograf și orele șoferilor anunță vești bune pentru viitorul companiei dumneavoastră?