Brittany Ferries a subliniat acum pașii care au fost întreprinși pentru a schimba programul lor de navigație în 2019, în urma unui contract convenit cu Departamentul pentru Transporturi pentru a ușura eventualele probleme în cazul unui Brexit fără acord.
Nouăsprezece nave cu întoarcere săptămânale vor fi adăugate la trei rute pe canalul de vest – Le Havre către Portsmouth, Cherbourg către Poole și Roscoff către Plymouth. Această solicitare din partea Departamentului pentru Transport va permite mai mult spațiu pentru camioane. Aceste modificări vor intra în vigoare începând cu data de 29 martie 2019, ziua în care Regatul Unit este în prezent programată să părăsească oficial Uniunea Europeană. Aceasta va oferi o creștere de 50% a capacității de transport pe aceste rute și o creștere de 30% în ansamblu pe Canalul de Vest.
Christopher Mathieu, CEO Brittany Ferries a spus;
"Prioritatea noastră este să ne pregătim pentru un Brexit fără acord și să creăm o capacitate suplimentară, crescând numărul de rotații pe rute precum Le Havre – Portsmouth, vom putea să atingem cerințele Departamentului pentru Transport privind Brexit. Vom lucra din greu, de asemenea, să minimalizăm impactul asupra clienților existenți ai companiei Brittany Ferries și a pasagerilor, deși pot apărea unele modificări la unele perioade de navigație, pentru care ne cerem scuze în avans."
Brittany Ferries operează o serie de nave și 11 rute, care leagă Marea Britanie cu Franța și Spania, Franța cu Irlanda și Irlanda cu Spania. Acesta transportă în jur de 2,5 milioane de pasageri în fiecare an, precum și aproximativ 210.000 de unități de transport de marfă.
Un purtător de cuvânt al DTF a spus:
"Un purtător de cuvânt al DtF a declarat: „Această capacitate suplimentară semnificativă este un element mic, dar important al planificării unui Brexit fără acord din perspectiva Departamentului pentru Transporturi. În timp ce rămânem angajați să lucrăm pentru a ne asigura că un acord este încheiat cu succes, departamentul ajută la asigurarea restului Guvernului este pe deplin pregătit pentru o serie de scenarii, incluzând un accent deosebit pe o potențială înțelegere și atenuarea impactului oricărui rezultat Brexit asupra tuturor modurilor de transport"
În ultimul an, Brittany Ferries a confirmat o investiție de 450 de milioane de euro în reînnoirea flotei. Trei nave noi vor fi livrate post-Brexit. Primul, Honfleur, va fi primul feribot alimentat de GNL (gaz natural lichefiat) pentru a naviga pe Canalul Mânecii. Nava va intra în serviciu în vara anului 2019 și va opera pe cel mai aglomerat traseu al companiei, între Portsmouth și Caen.