Feriboturile domestice din Marea Britania au înregistrat cea mai mare creștere în anul 2015, comparativ cu acelea din Irlanda sau a altor companii de pe Continent.
Rutele de feribot, inclusive cele tradiționale, către destinațiile din insulele Scoțiene, Insula Man, Insula Wight, Insulele din Sicila și cele din Canala, au avut o performanță spectaculoasă în 2015. Numărul pasagerilor a crescut cu aproape 0.4 %, ajungând la 1.6 milioane-cea mai mare creștere din ultimii 4 ani. Recesiunea din 2007 a avut un efect negative asupra acestor numere pentru mulți ani și din 2011 recuperarea este din ce in ce mai evidentă.
Whightlink, operatorul din Insula Wight, dar și operatorul scoțian Cal Mac, ambii au înregistrat o creștere significantă de 6.9% în vehicule comerciale transportate, ajungând la 1.17 milioane, oferind servicii pentru pasageri dar și vehicule comerciale.
Numărul feriboturile din Marea Britanie cu destinația către continent au crescut și ele.
P&O Ferries și DFDS Seaways au menționat că numărul pasagerilor care folosesc feribotul este în continuare creștere pe ruta Dover-Dunkerque dar, totuși, s-a înregistrat o scădere în 2015 de 2,2% față de anul precedent. Desigur, trebuie luat în considerare faptul că pasagerii dar și vehiculele comerciale, inclusive transportatorii, au ales rutele alternative către continent, pentru a evita Calais, lucru care a rezultat într-o creștere de 3.4% către Canalul Vestic ,către Franța, fiind un avantaj pentru operatorul Britany Ferries.
Mass media din Marea Britanie raportează că piața feriboturilor se dovedește a fi una puternică și că se pliează foarte bine pe schimbările culturale dar și politice existente, inclusive criza existent la portul Calais. Nu este negabil faptul că au există problem în 2015, în special pe perioada lunilor de vară atunci când poliția din Kent au pus în practică OpStack, pentru a putea controla traficul de vehicule comerciale din Kent. Perioada acesta de caos si congestionare nu s-a datorat doar migranților care au luat cu asalt Eurotunnel la Calais dar și grevei franceze care a blocat intrarea la port, ca urmarea a închiderii firmei MyFerryLink.
Anul 2015 a început cu o anumită nesiguranță pentru industria feriboturilor din Marea Britanie ca urmarea a legii EU care a fost introdusă la începutul anului care viza firmele de transport să reducă emisiile de carbon. În 2014 mai mulți operatori de feribot au făcut pașii necesari pentru a aplica taxa MARPOL (taxa de poluare maritimă) pentru a combate această lege-s-a dovedit lucrul că acestă decizia nu a avut un impact așa de mare cum se aștepta industria.
Fără nici un dubiu, acum că ne apropriam de mijlocul anului 2016, în ciudata următoarele provocări care ne așteaptă-războiul din Syria, numărul în continuare creștere al migranților, posibilitatea ca Marea Britanie să iasă din UE, creșterea controalelor la vamă, presiunile venite din zona Schengen, -interesul pentru feriboturi de pasageri sau vehicule comerciale continuă crească.