Acum când lunile de toamnă și de iarnă ne ajung din urmă, este acel moment al anului când firmele de feribot ne reamintesc despre prinderea mărfurilor, corect, pe feribot, pe condiții meteorologice nefavorabile.
Dacă călătoriți cu feribot pe perioada de toamnă sau de iarnă, există anumite puncte importante care trebuie reținute pentru a vă asigură că vehiculul și marfa dvs. sunt potrivite pentru a fi transportate cu feribotul și că marfa este în siguranță.
Primul punct este acela că trebuie să depozitați corect marfa și că este în siguranță pentru un transport pe mare, folosind curele de prindere sau alte metode.
Al doilea punct, cel mai important, este ca vehiculele de peste 3,5 tone trebuie să fie prinse foarte bine de vas. Asta înseamnă că toate unitățile de transport marfă care călătoresc cu feribotul trebuie să aibe numărul corect de puncte de fixare-acestea trebuie să fie minim 4 prinse de șasiu, pe fiecare parte, pentru a fii siguri că marfa este prinsă corect. Vehiculele mai mici de 9m lungime și cântărind între 3,5 tone și 20 de tone, în mod normal au nevoie de 2 pe fiecare parte. Graficul alăturat arată poziția acestora.
Dacă aveți un vehicul care ajunge la port și nu are o metodă potrivită de prindere de vas pentru a fi transportat, atunci există o șansă foarte mare ca vehiculul acesta să nu i să permită traversarea. Acest lucru se aplică pe toată perioada anului, dar mai ales atunci când condițiile meteorologice sunt nefavorabile.
Pentru orice remorcă care este neînsoțită, nu trebuie depozitată direct pe picioarele de suport ci trebuie fixată de o estacadă asezată sub remorca în sine. Orice remorcă care declară ca nu are posibilitatea de a se fixa de o estacadă, acesteia i se va refuza traversarea.
În cele din urmă, personalul care se ocupă de încarcarea vasului este cel care ia decizie finală despre acceptare sau nu a traversării vehiculului respectiv. Șoferii vehiculelor sunt cei responsabili să se asigure că marfa pe care o transportă, atunci când traversează cu feribotul, este prinsă în siguranță.