Indiferent dacă utilizați Freightlink frecvent sau poate doar de câteva ori pe an, cu excepția cazului în care vă deplasați prin Eurotunel, este posibil să vă deplasați transportul de marfă pe un feribot.
Te-ai intrebat vreodata cum putesc feriboturile? Aceste structuri puternice din fier și oțel pur și simplu nu ar trebui să plutească pe apă, nu-i așa?
Să ne uităm la niște științe de bază, astfel încât să puteți să vă impresionți prietenii sau șoferului când stati să beți o cafea la următoarea dvs. trecere Dover-Calais ...
Plutire sau scufundare ?
Dacă un obiect se scufunda sau plutește pe apă se numește "deplasare". Deplasarea este atunci când un obiect "se deplasează" sau îndepărtează apa. Gândește-te la un pahar plin de apă. Dacă scăpați un cub de gheață într-un pahar, se scurge apă. Cantitatea de apă care se scurge va fi egală cu cantitatea de spațiu pe care cubul de gheață îl ocupă. Dacă ajungeți în baie când este prea plin, apa merge peste tot. Dar această apă va fi aceeași ca și spațiul pe care îl ocupați atunci când intrați în baie.
Este vorba despre Flotabilitate
Navele sunt proiectate să depună cât mai multă apă posibilă. Acestea tind să fie într-adevăr largi, în special navele de marfă, deoarece acestea trebuie să poată lua mai multă greutate. Flotabilitatea se referă la cât de bine plutește sau se scufundă ceva. Dacă ceva este capabil să plutească atunci e clasificat ca flotant.
Chiar dacă feriboturile sunt cu adevărat mari, ele sunt, de asemenea, goale și nu la fel de grele pe cât credeți voi. Regula de aur este, ceva se va scufunda dacă va fi mai greu decât apa care se deplasează. Prin urmare, o minge de bowling s-ar scufunda, dar una de fotbal ar pluti. În cazul unui feribot, gravitatea împinge barca in jos, dar flotabilitatea îl ajută să rămână pe linia de plutire, deoarece nu este la fel de greu ca spațiul pe care îl ocupă.
Așa că o aveți, știința de bază de la Freightlink. Pentru a vedea cum funcționează flotabilitatea în viața reală, rezervați următoarea dvs. trecere de feribot astăzi.