Fiind în pas cu tehnologia, controlul de securitate de la Eurotunnel a fost construit pentru a proteja șoferii, vehiculele lor și marfa lor la fiecare pas al călătoriei. Toate verificările se fac ÎNAINTE de traversare.
Metodele noastre de detectare oferă cel mai mare nivel de securitate pentru clienții noștrii. La terminalul nostru Francez, pe lângă siguranța pe care o oferim personal clienților și prezența ambelor autorități (Franceze și Britanice) metodele noastre sunt adaptate regulat pentru a menține siguranța la port
- Un perimetru de 40m de gard încercuiește cele 650 de hectare ale terminalului Francez
- Gardul foarte înalt din jurul platformei, detectoare infra-roșii, sute de camere de supraveghere și senzorii de detectare ale căldurii asigura siguranța la terminal
- Noua zona de securitate și parcarea de la Eurotunnel ofer siguranță șoferilor atunci când părăsesc autostrada.
Vehiculele sunt controlate riguros folosindu-se următoarele metode:
1) Controalele Pasive ale Valurilor Mediu Milimetrice (PMMW)
Toate vehiculele sunt scante prin dispozitivul PMMW, care foloseste valuri micro pasive pentru a detecta dacă o persoană se ascunde în camion. Acest sistem funcționează în timp real și în cazul în care există budii, vehiculul este supus altor controale.
2) Controale de Siguranța
7 benzi dedicate inspecțiilor permit ca 14 vehicule să fie inspectare de câini în perioadele foarte aglomerate. Aceste inspecții nu sunt obligatorii dar sunt recomandate. Mai întâi vehiculul este inspectat vizual. Mai mult controale sunt făcute pentru a vedea dacă există persoane în remorcă
- Se adaugă o ștampilă la CMR
3) Inspecția Marfă
Vehiculele de marfă pot fi de asemenea selectare pentru inspecția Euroscan/X-ray care pot fi găsite la fiecare terminal. Acest lucru poate detecta orice bunuri ilegale cum ar fii explosive, arme sau substanțe ilegare.
4) Controale Vamale
Vama franceză este cea care face controalele normale (cele vizuale, cele pentru droguri sau marfă ilegală etc.) plus cele specializate. Tot ei sunt cei care hotăraăsc când și dacă trebuie să scaneze vehiculele cu X-ray sau să analizeze anumite particule in suspensii pentru a detecta urme de explosibil sau droguri. Pot să descarce tirur și să folosească echipa canină dacă este necesar.
Echipa de Imigrare din Marea Britanie (UKBF) verifică pașapoartele și caută persoane care au intrat ilegal în Marea Britanie. Un ''detector al bătăilor inimii'' poate fii folosit pentru a verifica prezența în camion. De asemenea, caută și trafic ilegal dețigări sau alte substanțe ilegale folosindu-se de scanare și pot descarca camionul dacă este necesar.
Serviciile vamale din Marea Britanie verifică pașapoartele. După acesta dacă imigranți ilegali sunt găsiți în vehicul sau remorcă se aplică o amendă de până la £2000 pentru șoferi și pentru firmă angajatoare.
5) Check-in Individual
Imediat după ce ieșiți de la verificările de siguranța, șoferul ajunge la check-in ul individual.Atunci când rezervați cu Freightlink primiți un număr de referință. Pur și simplu selectați limba pe care doriți să o folosiți și introduceți numarul de referință pe display-ul ecranului de check-in individual. Atunci veți putea trece către îmbarcare.
O dată ajunși acolo veți fii direcționat către următorul tren disponibil și veți fii rugat să părăsiți vehiculul-nu veți mai avea acces la vehicul decât dupa ancorare.
Șoferi se îndreaptă către Clubul Vehiculelor cu un minibus. Nu se poate călătorii în vehicul din motive de siguranță.
Din momentul în care ați ajuns în Clubul Vehiculelor vă puteți relaxa pentru 35 de minute până ajungeți la portul de destinație. Aveți la dispoziție tonomate pentru mâncare și băutură.
Pentru mai multe informații puteți să descărcați Instrucțiunile de Îmbarcare Eurotunnel.