Compania aeriană cu capital privat, finanțată de compania aeriană și compania de servicii spațiale, Blue Origin, utilizează un feribot Ro-Ro deținut anterior de Stena Line drept pad de aterizare pentru rachete spațiale.
Fondată de proprietarul Amazon, Jeff Bezos, în 2000, Blue Origin va folosi feribotul de 11.000 de tone pentru a recupera secțiunea de primă etapă a booster-urilor de rachete ale navei spațiale.
Agențiile spațiale, cum ar fi NASA și ESA, au folosit în mod istoric rachete de unică folosință, permițându-le să ardă în atmosferă după transferarea reușită a sarcinii utile în orbită. Blue Origin va folosi o abordare similară cu competitorul lor, SpaceX, prin aterizarea booster-elor scumpe, astfel încât acestea să poată fi refolosite.
Achiziționată în luna august, Stena Freighter (care funcționa anterior pe traseul Harwich – Rotterdam) va fi modernizată pentru a acționa nu numai ca un pad de aterizare pentru recuperarea rachetelor, ci și ca o modalitate de a transporta componentele rachetelor de la locul de fabricație la padul de lansare la Cape Canaveral. Prima lansare a rachetei de tip orbital New Glenn este așteptată în 2021.
"Numit după astronautul pionier, John Glenn, New Glenn este un vehicul de lansare de greutăți mari, cu un singur tip de grefă de configurare, capabil să transporte oameni și încărcături în mod curent pe orbita Pământului și dincolo. Dispunând de o primă etapă reutilizabilă construită pentru 25 de misiuni, New Glenn va construi un drum spre spațiu.
New Glenn se ridică de la Complexul de Lansare 36 la Cape Canaveral. După separarea etapelor, prima etapă zboară înapoi pe Pământ și aterizează aproape 1.000 de kilometri la sud pe o navă aflată în mișcare, permițând booster-ului să aterizeze în pe mare. Motoarele celei de-a doua etape se aprind și divizia de 7 metri se separă. Misiunea este completă atunci când sarcina utilă este livrată în siguranță în orbită.
"
Blue Origin