Șoferii de marfă sunt obligați prin lege să se odihnească un anumit număr de ore în fiecare zi.
Dar cum influențează călătoriile cu feribotul perioadele de odihnă ale șoferilor? În acest articol vom vorbi despre cea mai recentă legislație guvernamentală din Regatul Unit și UE.
Linkuri utile ale guvernului britanic
Odihna pe feriboturi - Reglementările din Marea Britanie
În Marea Britanie, nu există prea multe îndrumări oficiale cu privire la modul în care feriboturile pot afecta perioadele de odihnă ale șoferilor, probabil parțial din cauza geografiei Marii Britanii (călătoriile interne cu feribotul sunt rareori mai lungi de câteva ore).
În ciuda acestui lucru, există totuși reguli obligatorii privind odihna șoferilor care trebuie respectate în mod corespunzător.
În Marea Britanie, este o cerință legală ca șoferii să își ia întreaga perioadă de odihnă - de 11 ore - în fiecare zi. Asta înseamnă că întreruperile transportului cu feribotul trebuie contabilizate în perioada de odihnă a șoferului.
Astfel, dacă un șofer ia o pauză de 30 de minute în timpul perioadei sale de odihnă pentru a se îmbarca pe feribot și alte 30 de minute pentru a debarca, atunci această oră de odihnă va trebui să fie contabilizată, iar șoferul va trebui să se odihnească încă o oră (sau 12 ore în total).
(Vă rugăm să rețineți că nu pot exista mai mult de 2 întreruperi pentru perioada de odihnă a unui șofer, iar ambele întreruperi împreună nu trebuie să dureze mai mult de o oră).
Cu toate acestea, în UE, reglementările referitoare la orele de lucru și de odihnă ale șoferilor pe feriboturi sunt puțin mai complicate.
Odihna pe feriboturi - Normele UE
În UE, șoferii au dreptul la 11 ore de odihnă zilnică. Spre deosebire de Marea Britanie, UE permite ca această perioadă de odihnă să fie luată fie ca o singură perioadă de 11 ore, fie în două părți - o perioadă de odihnă de 3 ore și o perioadă de odihnă de 9 ore.
Durata perioadei de odihnă pe care șoferii o pot lua la bordul feribotului va depinde de perioada de odihnă luată înainte sau după călătoria cu feribotul și de durata călătoriei cu feribotul.
De exemplu, dacă șoferii se odihnesc 3 ore înainte de călătoria cu feribotul, își pot lua perioada de odihnă de 9 ore în timpul călătoriei cu feribotul sau viceversa, atâta timp cât toată odihna este în aceeași perioadă de 24 de ore.
În cazul în care șoferii își iau o perioadă de odihnă de 11 ore, nu trebuie să fi trecut mai mult de 12 ore între începutul turei și sosirea în port. Aceasta pentru ca o odihnă de 11 ore să poată fi luată la bordul feribotului, timp în care șoferii trebuie să aibă acces la o cabină sau la un pat.
Dacă nu sunt disponibile cabine sau paturi, acest timp nu va fi contabilizat ca pauză.
Odihnă întreruptă
După cum s-a menționat mai sus, șoferii din UE pot alege să ia o perioadă de odihnă de 11 ore sau o perioadă de odihnă de 9 și 3 ore (în cadrul unei perioade de lucru de 24 de ore).
În conformitate cu legislația UE, odihna șoferilor poate fi întreruptă (de exemplu, în timpul îmbarcării sau debarcării feribotului) timp de maximum 1 oră în total, pe durata a maximum 2 întreruperi separate.
Dacă șoferii se odihnesc în două perioade separate (una de 9 ore și una de 3 ore), atunci ambele întreruperi trebuie să aibă loc în aceeași perioadă de odihnă.
În cazul în care odihna este întreruptă în UE, șoferii nu au dreptul legal de a adăuga mai mult timp la perioadele de odihnă pentru a compensa ora pierdută. Astfel, dacă un șofer se odihnește timp de 3 ore înainte de călătoria cu feribotul și 9 ore în timpul călătoriei, dar odihna sa este întreruptă de două ori pe feribot, șoferul nu are dreptul la nicio oră de odihnă suplimentară.
Călătoriți cu mai mult de un șofer?
În cazul în care călătoresc mai mulți șoferi, regulile vor varia ușor. Pentru echipajele cu doi sau mai mulți membri, 9 ore sunt considerate o perioadă suficientă de odihnă zilnică, spre deosebire de 11 ore pentru șoferii singuri.
Odihna șoferilor - GB vs. EU
Ambele teritorii (Marea Britanie și UE) permit maximum 2 întreruperi ale perioadelor de odihnă ale șoferilor.
Totuși, diferența majoră dintre regulamente este că, în UE, odihna zilnică obișnuită de 11 ore poate fi întreruptă pentru maximum două perioade (1 oră în total) - de obicei pentru îmbarcarea sau debarcarea de pe feribot.
Între timp, reglementările din Marea Britanie insistă asupra faptului că trebuie să se efectueze întreaga perioadă de odihnă de 11 ore, iar timpul pierdut din cauza întreruperilor trebuie recuperat.
Șoferii trebuie să respecte reglementările teritoriului în care se află.
Pentru mai multe informații privind perioadele de odihnă ale șoferilor, vizitați ghidul oficial privind orele de lucru ale șoferilor pe site-ul UK Gov.
Sunteți șofer sau conduceți o echipă de șoferi? Am făcut rezervarea biletelor de feribot mai ușoară ca niciodată. Parcurgeți cu ușurință procesul de rezervare pentru feribotul de marfă și tunelul de marfă cu serviciul nostru Caută și Rezervă.
Vi s-a părut util acest articol? Înscrieți-vă pe lista noastră de corespondență și nu ratați niciodată o actualizare.