P&O a semnat un contract cu șantierul naval Guangzhou în valoare de 230 de milioane de lire sterline pentru a livra o nouă generație de nave pe canalul englez.
Două noi super-feriboturi de 230 de metri, cel mai mare care a navigat vreodată între Dover și Calais, vor fi operaționale până în 2023, cu opțiuni de a construi alte două nave până în 2024. Această investiție este concepută pentru a asigura poziția P&O Ferries în rolul principalului furnizor de transport pentru oameni și bunuri între Marea Britanie și continent, poziția lor fiind menținută.
Janette Bell, director executiv al P&O Ferries, a declarat;
Acestea vor fi cele mai sustenabile nave care vor naviga vreodată pe Canalul Englez, oferind cea mai bună experiență clienților și stabilind noi standarde pentru fiabilitate și eficiență în ceea ce privește costurile. Împreună cu rutele noastre de transport de marfă și transporturi peste noapte pe Marea Nordului, noile nave vor oferi clienților care călătoresc între Marea Britanie și Europa o gamă inegalabilă de servicii care leagă marea și uscatul. Sunt concepute pentru a asigura poziția P&O Ferries ca parte vitală a infrastructurii de transport a Europei în anii 2040
Câteva inovații notabile pe care noile super-feriboturi le vor include:
Reducerea consumului de combustibil cu 40% printr-o combinație de combustibil și propulsia bateriei
Toată energia excedentară generată de motoare va fi stocată în baterie. Acest lucru va permite motoarelor să funcționeze la un nivel optim, cu încărcarea bateriei in crearea excesului de energie și descărcare atunci când nava necesită vârfuri de putere.
Sistemul de recuperare a căldurii economisește combustibil, ceea ce reduce amprenta de carbon a navei
The heat recovery system saves fuel and reduces the vessel's carbon footprint by using a steam system to provide heating for ULSFO fuel heaters, fuel tanks, FO/LO purifier heaters and HVAC system reheating. In addition, a heat pump will be used for HVAC system preheating, domestic hot water, machinery rooms and technical spaces below deck 8.
Rezistența viitoare anticipează „nava cu emisii zero de carbon
Nava este proiectată cu capacitatea de a fi neutra privind carbonul în viitor, pe presupunerile că există mai multe stații electrice de incarcare la mal în porturi și baterii. Un design dublu capăt și două poduri pe navă, ceea ce înseamnă că nu este nevoie să se întoarcă. Căpitanul și ofițerii superiori vor merge pur și simplu până la celălalt capăt al navei și vor naviga de la cel de-al doilea pod de pe piciorul de întoarcere. Acest lucru va economisi șapte minute de timp atât în călătoriile de ieșire cât și de întoarcere și o tonă de combustibil, o șesime din cantitatea folosită pe întreaga traversare de 21 de mile.
Zonele de pe punte pentru a oferi platforme de vizionare a Falezelor Albe din Dover
Navele sunt proiectate pentru a oferi vederi inegalabile ale unuia dintre cele mai faimoase repere maritime din lume - Falezele Albe din Dover. Nava are ferestre de observare încorporate și va exista o zonă exterioară a punții cu 1.550 de metri pătrați de spațiu - trei sferturi din dimensiunea Pieței Trafalgar.
Vederi panoramice la mare pentru pasageri
Punțile 8 și 9 pentru pasageri au fost proiectate cu ferestre cu o înălțime dublă care circulă în jurul întregii zone de mijloc a navei. Acestea vor avea efectul de a inunda interiorul navei cu lumină naturală și vor oferi vederi spectaculoase spre mare.
Un sistem de administrare a energiei electrice pentru închiderea părților navei atunci când nu este utilizat
În timpul varfului sezonului de vară , nava va transporta 1.500 de persoane. Cu toate acestea, în timpul navigațiilor în vârf, până la două treimi din navă pot fi închise și, prin urmare, sistemul de gestionare a energiei va folosi software inovator pentru a opri iluminarea și ventilația în zonele goale, precum și optimizarea utilizării motoarelor, bateriilor și energia recuperată din căldura reziduală.
Noua formă revoluționară de carenă pentru canalul englezesc și propulsoare azimut, care cresc manevrabilitatea navei
Carena va fi mult mai largă decât cea a feriboturilor pe care le înlocuiesc pe canal, ceea ce va face posibilă existența a două propulsoare azimut la fiecare capăt al navei, care vor îmbunătăți manevrabilitatea navelor, vor ajuta la conducerea acesteia prin apă și la eliminarea necesității de a întoarce in port.