Ca urmare a închiderii rutei DFDS Rosyth-Zeebrugge, P&O au anunțat planuri de creștere a capacității de transport marfă pe ruta Teesport-Zeebrugge.
Combinat cu dorința de a introduce o nouă stație de tren între Teesport și terminalul din Mossend, lângă Glasgow, P&O dorește să se ajungă la o creștere a capacității de transport de până la 25%.
P&O Ferries dețin momentan 12 traversări săptămânale între cele două porturi, fiecare traversare durând aproximativ 16 ore. Cele doua feriboturi Ro-Ro (specializate DOAR pe transportul de marfă) care funcționează acum pe această rută vor fii inlocuite de unele mai mari.
Janette Bell. directorul P&O, menționează
"Cea mai bună opțiune de a exporta din și către Scoția este Tessport. Traversarea care durează 15 ore este mult mai eficientă, din punct de vedere al costului, decât restul rutelor de feribot nordice, iar cu noul program integrat cu cel al căilor ferate, garantăm un serviciul ireproșabil clineților noștrii din și către Nordul Angliei.
Fran Calije, patronal Teesport, PD Ports declară
"Avem o relație puternică, stabilită acum mulți ani, cu P&O Ferries și sprijinim decizia lor de a oferii această expansiune creând astfel capacitate extra pentru ruta Zeebrugge-Teesport și bineînțeles și investiția în căile ferate din Scoția.
PD Ports are căi ferate cu capaciate ridicată și legături directe în Marea Britanie, Scoția fiind cea mai utilizată, mai ales pentru transportul de marfă, lucru care se va face curând.
Ce părere aveți despre această investiție în transportul de marfă dar și rutier din Scoția în Europa? Este o soluție în fața pierderii rutei Rosyth? Spuneți-ne părerea dvs