În următorul an veți observa o creștere în ceea ce privește limita de greutate permisă camioanele care tranzitează drumurile din Suedia. Mai mult de atât și Spania a făcut un anunț similar pentru a putea concura cu piața competitivă din Europa.
Guvernul Suedez a sugerat că e posibil ca greutatea maximă permisă la 74 de tone să îi aducă pe aceași limie cu vecinii lor din Finlanda.
Legislația
Planul vizează folosirea camioanele acolo unde traficul cu tren sau vase nu este posibil. Așadar o schimbarea a legislației este vizată să intre în vigoare până în Martie 217. Potrivit DSLV nu se știe dacă schimbarea legislației va fii sau nu permisă sau în ce stadiu se află. Ideea generală este că prin a crește limita marfei transportată pe drumurile din Suedia mai mult marfă va putea fii transportată cu un singur camion în locul folosirii mai multor vehicule. Acest lucru economisește nu numai combustibil dar și tot ceea ce este implicat în folosirea unui vehicul adițional. În cele din urmă acesta poate fii folosit la orice altceva.
Acest concep nu a fost introdus doar în Suedia sau Finlanda, el fiind folosit și în Țările de Jos. Un studiu pilot concentrat pe acest lucru a demonstrat că nu există nici un risc mai mare ca la camioanele standard. În Germania totuși subiectul acesta este înca unul foarte sensibil.
Creșterea în Traficului de Camioane
Există preocupări reale că Germania va deveni extrem de congestionată datorită traficului de camioane. De aceea una dintre variante ar fii mutarea traficului acesta pe căi ferare sau via mare. Mai multe județe din Germania testează acum vehicule cunoscute sub numele de Camioane Lungi, care au o lungime de 25m cu aproape 6 m mai lung decât un camion standard. Totuși nu se știe dacă în acest stadiu dacă testele pilot vor fii extinse și la alte suburbii.
Industria Transportului din Spania
Asociația din Spania a Transportului & Logisticei a arătat un interes în a permite traficu cu camioane mai mare pe drumurile sale, în viitorul apropriat. Potrivit spuselor lui Joaquin Del Moral, Directul General al Transportului Spania există planuri de genul acesta pe care Ministerul Transporturilor le discută pentru a permite o creștere a greutății maxime permise de la 40 de tone la 44 de tone. Se speră că o dată cu introducerea acestei reguli, piața de transport a Spaniei să devină mai competitvă.
Planuri Pentru Viitor
Una dintre cele mai cunoscute critice aduse acestei implementări este unde se va opri? Lungimea standard din prezent este de 16,5m dar există de asemenea și camioane lungi de 18,75m și după implementare de 25,25m. Analizând aceste lucruri ne întrebăm cum o să arate viitorul? Aceste vehicule vor devenii din ce în ce mai comune? Se va ajunge la vehicule și mai lungi decât acestea discutate acum?
În Suedia există evidență că unele camioane pot ajunge și până la 30 de metri! Una dintre cele mai important aspecte care trebuie analizate este infrastructura, și-anume stațiile de combustibil și nu numai de pe autostrăzi, intersecțiile din trafic și podurile. Mult dintre acestea pur si simplu nu pot fii reconstruite pentru vehicule mai lungi sau cu greutate mai mare. De asemenea, costul pentru a construii din nou aceste drumuri poate duce la miliarde de euro.
Acum nu putem să facem altceva decât să așteptăm și să vedem ce ne așteaptă în viitor.