Am publicat recent un articol despre prima autostradă pe care se pot folosii cablurile electrice suspendate cu tensiune pentru vehicule. Prototipul a debutat în Suedia. De atunci, înca o testare a fost stabilită pentru Germania.
Firma de transport Bode a fost selectată ca fiind pioneer pentru acest proiect și se speră ca testarea aceasta să continue până în 2018.
6 Kilimetri pe Autostrada A1
Ministerul Federal al Mediului spirjină acest proiect printr-o investiție de aproximativ 14 milioane de euro. O secțiune din autostrada A1 între Reinfeld și Lubeck a fost echipată cu cablurile electrice suspendate cu tensiune în speranța că va îmbunatăți traficul dintre Scandinavia și continental Europei făcându-l astfel ecologic. Planurile de viitor sunt ca 5 camioane să fie montate cu pantografe (aparatele fiind montate pe acoperișul tirurilor) călătorind între Reinfeld și portul Lubeck în mod regulat. Firma de supermarket Lidl este una dintre cei mai mari și importanți clienți a firmei Bode și aceștia transportă bunurile lor în mod regulat în Scandinavia folosind portul Lubeck.
Reducerea combustibilului fosil
Acum când foarte multe firme și tări încurajează reducerea combustibilului fosil sau chiar încetează complet folosirea acestuia, acest subiect devine unul și mai important. Din punct de vedere al utilizării acestuia în viitor, există o posibilitatea foarte mare ca foarte multe firme să apeleze la acest proiect curând. Și mai important va fii alegerea firmelor din punct de vedere financiar dacă au rost investițiile în noua tehnologie pentru ca aceastea să se extindă sau să-și actualizeze flota de camioane pentru cele E-trucks.
În acest moment există doua metode de transport eco disponibile
- Transferarea bunurilor din camioane în trenuri
- Utilizarea E-camioanelor cu emisii de combustibil scăzute
Clasificați ca fiind eficienți 80% aceste camioane pot fii de două ori mai eficiente decât camioanele convenționale.
E-Camioane și Logistica
Cum pot firmele de logistică să-și scadă amprenta CO2? Prin astfel de proiecte este posibil ca firmele individuale să-și reducă amprenta de emisii CO2, bineînțeles având posibilitatea să transfere bunurile din tiruri în trenuri sau feriboturi.
Este mult prea devreme pentru a trage concluzii exacte despre acest proiect așadar vă vom ține la curent cu ultimile descoperii imediat cum intrăm în posesia informațiilor de genul acesta