În iulie 2015 Manston Airfield a fost ales ca destinație pentru a coordona traficul transport marfă cu feribotul atunci când Operatiunea Stack era în plină desfășurare. De ce? Pentru că Operațiunea Stack este o formă de a controla traficul dar este controversată. De ce? Pentru că este extrem de perturbatoare. Nu există o soluție mai bună? Nu încă.
Poliția din Kent și Consilul Județean din Kent nu fac față traficului mare care trece către Dover. Principala problemă este: ce să facem cu traficul de transport marfă cu feribotul? Dându-le dreptate autorităților Kent, nimeni nu s-a așteptat ca probleme cauzate de greva din Franța să fie așa de mari (vezi MyFerryLink), fără să mai discutăm de imigranți atacând gardurile de securitate din Calais creînd un adevărat caos.
Aerodromul este localizat la câțiva km nord de portul Dover. A299, după M2 este folosit pentru a ajunge la el și A256 este folosit pentru a ajunge în Dover. Atunci când Opstack este pus în funcțiune încetinește traficul către portul Dover, dar în cazuri extreme traficul se oprește de tot. Așadar, traficul de transport marfă cu feribotul este redirecționat către aerodromul Manston înainte de a ajunge în Dover. Se crede că acest Aerodrum va reduce traficul pe coridorul M20.
Va funcționa? Nu se știe încă. Departmentul Transportului a eliberat un ghid oficial pentru traficul transport marfă cu feribotul pe M20 dacă #Opstack se pune în operațiune din nou.