Trebuie să fiți vigilenți pentru a combate provocările expuse de imigranți ilegali atunci când călătoriți cu feribotul. Totuși,există câteva sfaturi utile pe care trebuie să le știți. Serviciile Vamale sunt responsabile pentru fiecare control la vamă și responsabilitațile lor includ și imigranți și securitatea și prevenirea traficului de imigranți. Serviciile Vamale și Agenția Vamală a Marii Britanii (UK Boarder Agency) au creat o listă de verificare care trebuie completată după îmbarcare, după fiecare oprire și controlul final. Un control adițional va fi efectual dacă timpul dintre cele două controale depășesc 15 min. Lista cu lucrurile care trebuie verificate includ:
• Interiorul vehiculului și a rulotei
• Rampa și acoperișul pentru daune
• Compartimentele externe
• Partea inferioară a vehiculului
• Faptul că prelatele sunt prinse strâns și verificate (dovezi de daune, în special dacă sunt tăiate sau prinse la loc)
• Lacătele. Trebuie verificate manual pentru a se asigura faptul că nu au fost tăiate sau stricate și reparate. Dacă un lacăt se deschide sau închide greu acest fapt poate sugera că cineva l-a modificat.
• Verificările echipamentelor (ex. Dioxid de Carbon sau orice alt tip de echipament)
• Cabina Șoferului.
Dacă călătoriți prin Calais, Conquelles sau Dunkerque ultima verificare trebuie să se întâmple înainte de intrarea în Marea Britanie. Dacă mai folosiți și alt port atunci verificarea finală ar trebui să se întâmple imediat după îmbarcarea în feribot.
Șoferii sunt încurajați să profite de fiecare pre îmbarcare verificare disponibilă și să obțină confirmare scrisă de acolo. Interesele principale ale oficialilor de la Home Office sunt pentru că companiile de transport marfă care operează sub securitatea proprie bazată pe Codul de Practică. Documentele care confirmă acest sistem includ lista de verificare care trebuie să fie completată și semnată de către șoferi și acestea ar trebui să fie păstrate în arhivă.
Penalitațile atunci când clandestinii sunt prinși în vehicule variează până la £2000 pe imigrant. Această sumă ar trebui să reflecte nivelul de neglijență al șoferului și al operatorului.
Dacă șoferul poate să demonstreze următoarele este absolvit de orice vină:
• Nu a știut și nu a avut motiv să bănuiească că imigranți sunt în vehiculul lui
• A cooperat la verificarea vehiculului pentru a preveni transportarea de clandestini.
• În acel moment, regulile stabilite nu au funcționat.